Mijn ouders gaan volgende maand scheiden. Mijn vader heeft al een nieuwe vriendin en heeft niet de intentie om huis in te kopen. En mijn ma heeft niet de mogelijkheden om het huis in te kopen.
Ik ben de zoon en zou graag het huis wel willen inkopen (vader en moeder zijn akkoord). Nu heb ik nog een broer die studeert.
Nu wil ik graag weten welke mogelijkheden zijn om het huis in te kopen en het liefst op mijn naam sta.
Ik zelf beschik niet over al het geld maar zou eerst vader uitbetalen en omdat moeder in woning blijft betaal ik deze uit volgens mijn capaciteiten (ze fungeert als bank waar ik haar gedeelte op korte termijn dan uit betaal).
Ik weet dat dit een zeer ingewikkelde zaak is maar ik hoop op mogelijkheden die er zijn.
Ik heb veel vragen:
- Is mijn idee mogelijk dat ik eerst vader uitbetaal (al dan niet met lening) en geleidelijk aan moeder (deze blijft in woning wonen, samen met broer)?
- Wat als vader iets wil schenken aan mij en zijn bedrag wil verminderen? Hoe moet dit gebeuren om geen fiscus aan deur te krijgen?
- Wat met mijn broer want is oneerlijk voor hem, krijgt de kans niet om mee te kopen want studeert nog?
- Wat zou de beste oplossing zijn waarbij alles reglementeert is volgens de fiscus?
Sorry voor de vele vragen maar zit met een dilemma en wil mijn moeder en broer niet op straat zetten

Ik hoop op positieve reactie, dank bij voorbaat