Teruggeven spullen na verkoop huis

Watmoetenwedoen?
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Teruggeven spullen na verkoop huis

#1 , 19 mei 2021 08:24

1 maand geleden kochten wij een huis en hebben een aantal spullen van de eigenaar overgenomen,
in ruil voor geld en wij gingen alles opruimen, dus ze moest enkel meenemen wat ze nog wilde.
Bij de sleuteloverdracht vroeg ze zich af of ze 2 dingen van die overname toch mocht terughebben,
ik ben er zelf toen niet echt op ingegaan want ik vind: een afspraak is een afspraak.
Na de sleuteloverdracht kregen we meermaals berichten om te vragen hoe het was met de achtergebleven dieren
en telkens wel iets dat ze terugwilde.
Ik heb gezegd dat ze een lijstje moest maken van de spullen die ze wilde.
Nu dus 1 maand later krijg ik een mail met opnieuw 2 dingen van de overname,
nog wat kleine dingen uit de tuin die ze terugwil enz..
Ik heb gezegd dat ik de spullen van de overname niet ga teruggeven en een paar dingen uit de tuin ook niet
omdat we die reeds in gebruik hebben.
Wat is hier de wetgeving rond?
Kan een eigenaar zomaar spullen terugvragen en ben je die dan verplicht terug te geven?
Onlangs stond ze ook zomaar onaangekondigd aan de deur om te vragen of ze de kat mocht bezoeken??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 mei 2021 12:29

Verkocht of overgenomen is verkocht of overgenomen,

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 19 mei 2021 14:22

Kat achterlaten en daarna bezoekrecht vragen????
Kat en alles wat er staat is van u roerend en onroerende goederen die na de verkoop zijn blijven staan en zeker na enige tijd zijn van u.

PS u kan eerst vragen of ze de kosten van eten van kat betalen voor u het bezoek toelaat onder toezicht :mrgreen:

Niet dus verkocht en achtergelaten is einde verhaal voor hen.

Reclame

Terug naar “Kopen”