Wat na een bod?

Melanie04
Topic Starter
Berichten: 14

Wat na een bod?

#1 , 24 apr 2021 23:28

Wij hebben een schriftelijk bod uitgebracht van 450.000€, vraagprijs was 470.000€. 14 dagen geldig of tot de verkoper tekent. Deze wil afwachten omdat er nog een ander koppel in de running is maar zij kunnen pas donderdag naar de bank om te weten of het haalbaar is voor hun. Wat als zij dan bv 455.000 bieden? Wij dan terug 460.000? En ga zo maar door met het kat en muis spel denk ik dan. Iemand hier ervaring mee? En wat trouwens als er deze week een derde partij opduikt die wél de vraagprijs bied? Het huis staat momenteel wel ‘in optie’ (voor ons dan veronderstel ik?) zag ik op de immo site.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 24 apr 2021 23:32

Wie het meeste betaalt die maalt en het is de verkoper die beslist.
Het volstaat dat morgen iemand iets meer biedt en dat de verkoper toehapt. Dan is het voor jullie einde verhaal.
De enige manier om zeker te zijn is de vraagprijs betalen op voorwaarde dat verkoper onmiddellijk tekent.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 apr 2021 22:45

Wie het meeste betaalt die maalt en het is de verkoper die beslist.
Zelfs dat eerste klopt niet altijd. Als de verkoper bv. liever een lager bod aanvaardt zonder opschortende voorwaarden tegenover een bod waarbij de koper nog kan opzeggen wanneer hij geen lening krijgt, is dat zijn keuze.

Het enige wat voor jou telt, is dat je nu 14 dagen vastzit aan dit bod. Tot dan kan de verkoper beslissen om hier al dan niet op bod te gaan. Na deze periode ben jij hem omgekeerd niks meer verschuldigd.

Wat andere partijen doen of zeggen maakt niet uit. De verkoper mag gerust bluffen over andere partijen. Jij kiest zelf of je nog meer wil bieden of langs jouw kant hier niet in mee gaat.

Of een ander bod onder, op of boven de vraagprijs is, maakt geen enkel verschil.

Reclame

Terug naar “Kopen”