Bon, hier zijn we met een update
Lening is aangevraagd dus spannend afwachten maar ziet er goed uit.
Compromis is gisteren niet getekend omdat er nog steeds geen bodem saneringsattest is. Makelaar wilde dit absoluut al wel en wilde het compromis antidateren naar nu dinsdag maar mijn zoon weigerde. Hij dreigde een beetje van "nu als de verkoper een hoger bod krijgt ben je het appratement kwijt" tja, das dan een risico dat ik neem zei mijn zoon.
Ook moesten er nog steeds een paar punten aangepast worden. Zoals "onder voorbehoud van goedkeuring lening " (waar de firma normaal niet aan meedoet volgens de makkelaar) waar wij water bij onze wijn hebben gedaan om dat van 1 maand naar 14 dagen te brengen (omdat we wisten van onze bankier dat, dat normaal voldoende zou zijn)
Er moest ook nog een extra clausule bij van een vorige lek, waar wel notitie van genomen was en waar in stond dat het "bedrag" voor mijn zoon was mààr het bedrag stond er niet bij.
Hetgeen ons nog het meeste stoorde was dat de firma (makkelaar) niet akoord gaat dat we het voorschot zouden consigneren bij onze notaris, dat doen zij "niet". Het zou op een derde rekening "moeten" gestort worden.
Morgenochtend ga ik daarvoor bellen naar een notaris die we via vrienden hebben (want wij hebben er geen) en hem vragen of hij deze verkoop wil doen voor ons en hoe het met dat voorschot zit. Ik voel me er niet kosjer bij want van wie is die derde rekening en kan de makkelaar daar aan?
Wij hebben indertijd, grond gekocht en erop gebouwd - ook niet zonder slag of stoot want ik kan je wat bouwproblemen vertellen - maar via makkelaar iets kopen, ggrrr! Not my cup of tea!!!