Overdacht registratierechten verkoop - koop

ruler
Topic Starter

Overdacht registratierechten verkoop - koop

#1 , 26 nov 2008 09:09

Beste experts,

blijkbaar bestaat de mogelijkheid om onder bepaalde voorwaarden (termijnen bijvoorbeeld) eerder betaalde registratie rechten in mindering te brengen bij een nieuwe aankoop.

Het meest voor de hand liggende scenario is een klassieke verkoop-koop.

Ik heb echter begin 2008 mijn vorige eigendom doorverkocht aan mijn vorige partner (echtscheidingsprocedure) en sta op het punt een nieuw eigendom te kopen.

Kan ik dan ook beroep doen op deze regel?

Verder: bestaat er ergens een site of topic op dit forum waar ik wat meer info hierover kan vinden?

Hartelijk dank voor jullie input.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 26 nov 2008 12:05

Indien jullie die eigendom samen hadden gekocht , is de helft van de registratie ten uwen laste geweest.
Had jij een aanvraag ingediend om dat terug te krijgen? De normale procedure duurt wel zo'n 10 maand. ( Bij ons heeft de notaris dat spontaan gedaan)
Anders heb jij dus nog een krediet bij de Registratie en kan jij dat gebruiken bij een nieuwe aankoop.
Contacteer de Registratie van de plaats waar het verkochte huis ligt of interpelleer uw notaris.

Zie misschien hier : www.vlaanderen.be
>> vul bij zoeken in : registratierechten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

ruler
Topic Starter

#3 , 26 nov 2008 13:20

Hartelijk dank voor de verduidelijking.

Ik heb in parallel aan deze vraag contact gezocht met de notaris en hij bevestigt mijn veronderstelling en uw bijdrage.

Reclame

Terug naar “Kopen”