aankoopbelofte rechtsgeldigheid

Gerry Bontinck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aankoopbelofte rechtsgeldigheid

#1 , 10 apr 2021 15:13

Mijn vader is overleden op 22 februari 2021. Mijn mama heeft na het overlijden van mijn vader beslist om hun appartement te verkopen. De aankoopbelofte opgesteld door het immokantoor is ondertekend door de koper(s) en door mijn mama alleen. Mijn mama wil van de verkoop afzien. Naar mijns insziens is de aankoopbelofte niet rechtsgeldig aangezien enkel mijn mama dit document heeft ondertekend en ik en mijn zus niet. Omdat alle rechtstreekse erfgenamen normaal dit document dienen te ondertekenen ben ik van mening dat de ondertekende aankoopbelofte niet rechtsgeldig is. Is mijn veronderstelling correct?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5941
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 apr 2021 15:28

Jullie moeder kan niet alleen beslissen over de verkoop.

Maar het feit dat ze heeft ondertekend kan wel tot gevolg hebben dat er een vergoeding aan de kopers moet worden betaald (kopers moeten niet controleren of alle mede-eigenaars getekend hebben; als één mede-eigenaar zich gemanifesteerd heeft als (gemandateerde) verkoper dan heeft dat mogelijkerwijze wel gevolgen voor degene die als dusdanig heeft ondertekend).

Hebben de kopers al getekend en zijn ze in het bezit van een exemplaar van de verkoopovereenkomst? Wat zeggen zij hierover?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Kopen”