Vonnis van ontbonden verkoop vastgoed niet betaald

additooh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Vonnis van ontbonden verkoop vastgoed niet betaald

#1 , 03 apr 2021 14:57

Beste,

Ik heb een vastgoedovereenkomst via de rechtbank van eerste aanleg laten ontbinden, uitspraak was in januari 2021.
De in gebreke gebleven partij is veroordeeld bij verstek en dient mij nog het volgende te betalen:

€ 7.800,00 schadevergoeding ( + wettelijke intresten )
€ 324,95 dagvaardingskosten

€ 165 rolrechten aan de Belgische staat

De gerechtsdeurwaarder heeft me in het begin reeds laten weten dat deze persoon reeds 9 andere schuldeisers heeft die hij ook niet betaald en iedereen van dag 1 aan het lijntje houdt. Dit vonnis was nodig om het vastgoed verder te kunnen verkopen voor vrij en onbelast.

De in gebreke gebleven partij is getrouwd met scheiding van goederen en alle bezittingen staan dus ook op naam van de partner waardoor beslag laten leggen geen optie is.

De in gebreke gebleven partij is zelfstandige en runt een autohandel als mede eigenaar en is ook partner in een fastfoodzaak. Loonbeslag lijkt me hierdoor ook moeilijk en er is vermoeden dat hij zichzelf met zwart geld laat uitbetalen via de autohandel.

Hoe kom ik uiteindelijk aan de gevorderde schadevergoeding ?
Het vonnis werd nog niet betekend aan in gebreke gebleven partij vermits dit ook kosten met zich meebrengt.

Alvast bedankt voor een advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 apr 2021 15:47

Heb je het vonnis al laten betekenen door een DW?

additooh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2021 17:39

Heb je het vonnis al laten betekenen door een DW?
Neen, nog niet.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 03 apr 2021 17:41

Indien beide partijen niet afgesproken hebben dat betekening niet nodig is (was) dan zal u eerst vonnis moeten laten betekenen en dan heeft andere partij 30 dagen de tijd NA betekening om in beroep te gaan en dan pas is vonnis definitief.

additooh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 apr 2021 17:52

Indien beide partijen niet afgesproken hebben dat betekening niet nodig is (was) dan zal u eerst vonnis moeten laten betekenen en dan heeft andere partij 30 dagen de tijd NA betekening om in beroep te gaan en dan pas is vonnis definitief.
Indien de persoon niet in verweer gaat na de betekening, hoe krijg ik mijn schadevergoeding ?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 apr 2021 19:48

hoe krijg ik mijn schadevergoeding ?
Een kei kan me zijn vel niet stropen.
Pas op voor de kosten die je maakt en niet kunt recupereren als tegenpartij insolvabel is.
Je schrijft dat hij autohandelaar is. Dagvaarden in faling kan soms resultaat hebben. Dan vindt de schuldenaar plots geld om te betalen. Maar ik zou toch opletten met het maken van kosten.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Terug naar “Kopen”