Voorlopige inschrijving/aankoop woning

XavierBou
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorlopige inschrijving/aankoop woning

#1 , 28 mar 2021 00:16

Beste,

Wij hebben recent onze oude woning verkocht en een nieuwe woning aangekocht, waarvan beide aktes dezelfde dag gingen getekend worden.

Door het ongeduld van de koper van onze oude woning heeft de notaris beslist om die akte vroeger te laten tekenen dan de akte van onze aankoop.
Daardoor hebben wij een sleutelakkoord gekregen omdat de oude woning bij akte vrij moest zijn.

Onze nieuwe woning is een woning die is opgesplitst in 2 delen, 2 soort van appartementen.

Maar naar aanloop van de akte hadden wij gemerkt dat het toilet in de slaapkamer niet door spoelde. Waardoor we de eigenaar hebben aangesproken en die vermelde dat de spoelknop doorliep en ze daardoor de spoelknop hebben dichtgedraaid. Na het zelf opendraaien van de spoelknop werkte de spoelknop nog niet, en waren we van plan om iemand er naar te laten komen kijken.

Die zelfde week werden we aangesproken door de eigenaar van het andere deel van de woning dat de watertoevoer naar ons toilet door zijn deel loopt en hij die heeft afgesloten.

Dit hebben we tijdig laten weten aan de notaris via mail, maar toen we de akte moesten tekenen was ze niet op de hoogte van het probleem en ook klopte het plan van indeling niet op de akte en is de akte uitgesteld tot alles was uitgeklaard.

De domicilie aanvraag werd ruim ervoor aangevraagd maar door corona kon de wijkagent pas komen de dag van de akte.
Waarbij de wijkagent me een blad voorlegde waarin ik moest kennis geven dat ik bewust was van het feit er geen permanente inschrijving mogelijk was enkel een voorlopige inschrijving door ruimtelijke ordening.
Waarop er meteen van ons uit gebeld werd naar de notaris om dit te melden, en dit volgens haar niet mogelijk was en de wijkagent beter haar huiswerk moest maken.

De volgende dag nadat de notaris contact had gemaakt met de wijkagent werd er terug gecommuniceerd vanuit de notaris dat de verkoper hier niets van afwist en ze het misschien zouden kunnen oplossen.

Dezelfde dag kwam de wijkagent terug omdat mijn vriendin was gaan werken toen ze de eerste maal kwam en ze ook moest ondertekenen.
En toen kwam aan het licht dat de verkoper van de woning 7 jaar geleden bij haar aankoop van deze woning hetzelfde blad met dezelfde wijkagent heeft moeten ondertekenen en hier dus wel op de hoogte van was.
Maar dit volgens de wijkagent al moest opgelost zijn.

De notaris vermelde over het toilet dat we moesten kunnen bewijzen dat zij hier van af wist. Ondertussen heeft de eigenaar van het ander deel bekend gemaakt dat zij hier al 2 jaar van op de hoogte was en hij doordat hij aan het verbouwen was/is zelfs de waterleidingen heeft getoond.

Als we dit toen wisten gingen we de woning niet aankopen.

Wat nu?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”