Kan verkoper zich nog terugtrekken?

LonnekeM
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Kan verkoper zich nog terugtrekken?

#1 , 26 mar 2021 14:27

Wij hebben per mail een bod gedaan op een huis en wij hebben per mail ook een akkoord van de verkoper. Er zit geen makelaar tussen, hij verkoopt de woning zelf. Ik had nog een vraag over het ondertekenen van de aankoopbelofte en nu is het al even stil aan de verkopende kant. Wij krijgen wij het idee dat hij nog een geïnteresseerde heeft waar hij een hoger bod van verwacht.
Kan de verkoper zich nu nog terugtrekken, ook al hebben wij een overeenkomst per mail? Er is nog niets ondertekend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 26 mar 2021 15:41

U had nog een vraag over het ondertekenen van de aankoopbelofte?

Betekent dat dat u nog geen volledig akkoord had, of interpreteert de verkoper uw vraag als dusdanig?

LonnekeM
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mar 2021 16:15

We hadden akkoord over de prijs en ik heb nog specifiek gevraagd per mail of we de koop dan rond zouden maken. Daarop antwoordde hij ja en dat hij de notaris had gesproken over de aankoopbelofte.

Ik had namelijk eerder een blanco aankoopbelofte ontvangen van hem. Deze heb ik ingevuld en terug gestuurd, waarna hij deze naar de notaris heeft gestuurd. Zelf had hij deze nog niet ingevuld of ondertekend.
Nu zei hij dat dit formulier toch niet goed was volgens de notaris en dan zou hij na het weekend een andere sturen. Ik heb daarop nog een vraag gesteld over het voorschot wat we daarover afspreken en sindsdien heb ik niets meer gehoord, vandaar mijn vraag hoe bindend onze overeenkomst per mail is.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 26 mar 2021 21:25

Het enigste wat bestaat is dat u een aankoopbelofte hebt gedaan.
Verkoper nog niets dus.

LonnekeM
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 mar 2021 21:50

Dus dat hij akkoord gaat met de verkoop in de mail betekent niets?

Terug naar “Kopen”