Ok dit is er eentje voor al die advocaten die hier zitten. volgende echt gebeurde verhaal speelt zich af:
Ik heb een appartement opt oog in Antwerpen. 1e zitdag is al voorbij als ik het in de gazet zie staan en het staat ingesteld voor schappelijke prijs.
Kijken kan op dinsdag en op zaterdag. Ik bel naar de notaris op dinsdag en krijg één van zijn assistenten aan de lijn. Ik vraag of het bezichtigen is op afspraak of vrij toegangkelijk? Zij zegt me dat het bezichtigen vrij is maar vanavond niet kan doorgaan omdat de eigenaar er niet is maar dat er zaterdag tussen 15h en 17h zeker iemand zal zijn.
Nu vandaag, zaterdag, rij ik er naartoe met vriendin en ouders. Wij staan daar om 16h00 en niks te zien. Toevallig komt de overbuur van het appartement buiten dat te koop staat en die zegt dat hij er nog niemand gezien heeft vandaag.
Ik bel naar notaris maar geen antwoord. 5 minuten later komt een meisje binnen, een van de huurders. wij doen heel ons verhaal en zij geeft ons de nummer van de syndicus van het gebouw.
Wij bellen met de syndicus om te vragen of zij niet kan komen opendoen aangezien we half uur hebben moeten rijden. Zij zei letterlijk: 'dat mag ik niet doen van de notaris... maar ik denk dat dat sabotage is want hier is bijna nog niemand komen kijken. '.
De openbare verkoop heeft deze woensdag plaats! Wat kan ik hier tegen doen want hier klopt iets niet hé... ik zou echt graag meebieden maar liefts zou ik het appartement een keer bekijken. Ik heb de indruk dat notaris zo weinig mogelijk tegenstanders bij het bieden voor iemand anders wil.
Notaris zal dat tegenhouden voor een vriend een dienst te doen of zo.... Enige tips?