Verplichte dakisolatie

sanantonio666
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Verplichte dakisolatie

#1 , 22 feb 2021 16:26

Hallo

Dit is de situatie:

VME stemt tegen de verplichte dakisolatie, al jaren op rij.

Ik, als bewoner van het dakappartement, wil dit graag doorgevoerd zien. Mijn terras (dat op het gemeensch dak ligt) is nl dringend aan vernieuwing toe en heb weinig zin om het weer af te breken op het moment dat de isolatie dan toch doorgevoerd zal worden.

Paar vragen:

1. Welke juridische argumenten zijn er om de dakisolatie af te dwingen? Er is een wettelijke verplichting, maar er is een achterpoortje als de EPC minder dan 400 bedraagt.
2. Mijn EPC is net onder de 400, dat van de andere eigenaars is boven de 400. Mag ik verhuren? Mogen zij verhuren?

Merci!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 feb 2021 16:39

Zonder dakisolatie mag niemand verhuren als jullie boven de 400 zitten.

KJ86
Berichten: 2662

#3 , 22 feb 2021 18:39

Dakappartement mag verhuren met epc onder de 400, andere appartementen mogen verhuren als ze het nodige doen om hun epc onder de 400 te krijgen.

De kans dat je boven 400 eindigt met een condenserende ketel is klein. Het is dus vaak efficiënter om de ketel te vervangen dan het dak te isoleren.

Persoonlijk vind ik dat de dakisolatie nog niet op punt staat en dat er grondig onderzoek moet gebeuren naar isolatiematerialen die meer weerstand bieden tegen zonnewarmte. Iets revolutionair.

Reclame

Terug naar “Kopen”