Pandwissel

Vanessss
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Pandwissel

#1 , 17 feb 2021 16:00

Goeiemiddag iedereen,

Op 31 december 2019 kocht ik een duplex ter waarde van 249.000 euro.

Omdat ik toch bleek liever in een huis te wonen heb ik een bod gedaan op een woning ter waarde van 275000 euro en dit bod werd aanvaard.

Mijn openstaande terugbetaling voor de duplex bedraagt nu 241000 euro.

Ik betaal de registratierechten van de nieuwe woning plus nogmaals (275000 - 249000) 26000 euro van eigen kapitaal.

Kan ik via de bank (Argenta) dan een pandwissel doen en opnieuw een bedrag van 249.000 ontlenen? En hoe zit het dan met het reeds betaalde kapitaal.

Mvg

Vanessa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 17 feb 2021 16:15

Het reeds terugbetaalde kapitaal is, hoe raadt u het, inderdaad terugbetaald.

En waarschijnlijk kan u bij de uitlener een pandwissel doen, als u aan hun huidige voorwaarden beantwoordt. Maar de enige die daarop een enigszins sluitend antwoord kan op geven is.... uw bank dus. :)

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 17 feb 2021 19:33

Beste


Belangrijk element is de timing in het verhaal.
Is het appartement al verkocht? Want u zal de aankoop van het huis moeten betalen binnen de vier maand na ondertekening compromis.
Een pand wissel kan enkel indien de verkoop van uw appartement voor de aankoop gebeurt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”