Vocht aangekocht appartement

-mi-
Topic Starter
Berichten: 48

Vocht aangekocht appartement

#1 , 16 jan 2021 17:03

Beste

Ik heb een appartement gekocht van een vennootschap.
Deze vennootschap heeft het appartement laten renoveren om vervolgens te verkopen.
Na een dikke maand begon ik vochtproblemen te ontdekken.
De aannemer, waar ik mij volgens de verkoper steeds toe moet richten, liet via what’s app spraakbericht weten dat het reeds een gekend probleem is en dat ze het zullen oplossen.

Ik was helaas niet op de hoogte en wist niet dat er vochtproblemen waren. De plekken waren bij bezichtigen en bij het verlijden van de akte niet zichtbaar en dus gecamoufleerd.

Wat kan ik doen?
Ik wens het juiste te ondernemen want ik vertrouw de werkmannen niet voor de volle 100%, als ze zeggen dat ze het komen oplossen als het droog is.
Iemand liet me weten dat ik binnen de 6 maanden na aankoop dit probleem via een aangetekend schrijven moet kenbaar maken.
Klopt dit?

Tevens werden er ook nieuwe ramen gestoken, zonder verluchtingsroosters. Is dit echter niet verplicht bij renovatie?

Alvast heel erg bedankt
-mi-

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 17 jan 2021 13:45

Absoluut aangetekend melden
Als je zeker wil spelen: beide partijen

Verwijs ineens naar uw eerdere communicatie met hen daarrond en belofte tot herstelling

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 17 jan 2021 18:18

Je contact is de verkoper. Aannemer - indien niet de verkoper - moet de verkoper maar dagvaarden indien relevant. Ingebrekestellingen - indien terecht - dus naar de verkoper.

Ventilatie bij vernieuwbouw is verplicht doch dit hoeft niet persé via ventilatieroosters in de ramen. Bv D-ventilatie werkt zonder dergelijke roosters (zelf thuis al in 1995 als een der eerste belgen D geïnstallerd ...)

Hamvraag is dus of je een totaalrenovatie kocht dan wel een “opknappertje”. Best sneu maar procederen is pokkeduur (experten etc)

Wat wens je te verkrijgen van de verkoper?

Reclame

-mi-
Topic Starter
Berichten: 48

#4 , 17 jan 2021 18:28

Dank voor jullie reactie

Wat ik wil bekomen?
Dat de problemen opgelost worden, op kosten van de verkoper.
Ik voel me deels opgelicht, vooral wat het vochtprobleem betreft. Dit was geweten (liet de aannemer weten), maar de muur was mooi wit gemaakt en het probleem is verzwegen.

Terug naar “Kopen”