Stedenbouwkundige uittreksel

Serova
Topic Starter
Berichten: 3

Stedenbouwkundige uittreksel

#1 , 14 dec 2020 00:48

Beste forumleden.

Na lange zoektocht hebben we eindelijk een ka didaat koper gevonden voor ons appartement.
Nu zou deze de compromis willen komen tekenen zo vlug mogelijk.

Aangezien ik niet meer bij de notaris binnen geraak zou ik deze zelf opstellen.

Wat blijkt nu is dat ons stedenbouwkundige uittreksel niet meer geldig is (ouder dan 1 jaar) en ik deze dus opnieuw moet aanvragen.

Kan de ondertekening van de compromis nog doorgaan mits ik deze vermeld als opschortende voorwaarde of is dat niet wettelijk? Ik krijg nogal tegenstrijdige info ene site zegt dat het mag de andere niet. Wat moet er zeker vermeld worden in de compromis?

Als ik effectief een maand moet wachten tegen ik beschik over dit uittreksel en dan pas de compromos kan tekenen is de kans natuurlijk groot dat de kandidaat koper zijn staart intrekt of iets anders zou vinden.

Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Serova
Topic Starter
Berichten: 3

#2 , 14 dec 2020 02:38

Aanvullig, of is het gewoon makkelijker om een bod op papier te zetten en door beide partijen te laten ondertekenen en dan alles aan de notaris over te laten. Wat moet er zeker op dit document staan?

Reclame

Terug naar “Kopen”