Aankoop nieuwbouw

Notjes
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop nieuwbouw

#1 , 25 nov 2020 20:13

Beste,

we zouden graag een nieuwbouw kopen die reeds volledig is afgewerkt maar waar verschillende mankementen zijn bovengekomen tijdens rondleiding.graag had ik geweten of ik een beroep kan doen op een wet.

Bvb een voorlopige oplevering en een definitieve oplevering of kan dit niet.

In mijn ogen denk ik dan de wet breyne aangezien er bvb een deur is die reeds moet worden vervangen en dergelijke.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 26 nov 2020 17:39

Wet Breyne is een voltooiingswaarborg. Hier val je terug op de voorlopige oplevering waarbij je alle op te lossen zichtbare gebreken oplijst of - als de koop nog niet gesloten is - lijst je t oplossen van de vastgestelde gebreken op in de verkoopsovereenkomst. Eens getekend valt er behoudens de 10 jarige aansprakelijkheid niet veel (eigenlijk niets) te onderhandelen. Let wel: de 10 jarige aansprakelijkheid is GEEN 10 jaar waarborg maar is beperkt tot gebreken die de stabiliteit van de bouw kunnen beroeren.

Gouden raad: negotieer alles voor je tekent en laat het op papier zetten.

Reclame

Terug naar “Kopen”