huisnummer veranderen + kantoor naar appartment vergunning

RonC
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

huisnummer veranderen + kantoor naar appartment vergunning

#1 , 23 nov 2020 09:37

Ik heb in optie (compromis getekend) een kantoorruimte + erboven duplex genomen, dit zijn dus twee huisnummers.
Nu zei de Notaris me dat als je die kantoorruimte als woonst gaat gebruiken dan bega je technisch gezien een kleine bouwovertreding + betaal je op dat kantoorgedeelte verdiep alleen al rond de €1200/jaar voor het kadaster. Wat een beetje absurd is als ik dat als een woonruimte wil gebruiken.

Kan ik op men eigen bij de gemeente die kantoorruimte laten veranderen/vergunnen als woonruimte (dus van die duplex een triplex maken en 1 huisnummer ?
het gaat om een volledige casco over de 3 verdiepen dus alles moet er nog in gebeuren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 nov 2020 12:47

Je zal een bouwvergunning moeten aanvragen bij de gemeente voor een bestemmingswijziging. Ook het KI zal dan worden aangepast.
Is het in een gebouw met mede-eigenaars? Dan zal je toelating moeten vragen een AV.

RonC
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 nov 2020 13:28

Er is een horeca pand onder en erboven zijn geen andere eigenaars

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 23 nov 2020 19:58

Is er een syndicus? Is het een mede-eigendom. d.i. als er 2 of meer eigenaars zijn. Gezien er nog een horecazaak is op het gelijkvloers is het dus een mede-eigendom, en die je ook het akkoord te vragen aan de anderen.

Terug naar “Kopen”