Buurman bezet mijn grond

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

Re: Buurman bezet mijn grond

#16 , 28 nov 2020 21:23

Is gewoon verkeerd afgesplitst zoveel jaren terug, is niet abnormaal en komt nog voor. Elke landmeter gaat gewoonweg de bestaande situatie opmeten en de tuinmuur volgen. Weggesmeten geld dus, notaris heeft gelijk, je koopt wat dat je bezichtigd hebt.
Anekdotisch, maar ik heb toch weet van minstens 1 geval waar de rechter het tegendeel heeft geoordeeld van wat u hier beweert.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#17 , 28 nov 2020 22:42

Deze situatie met een tuinmuur (waarschijnlijk een achterdeur en misschien zelfs ramen in de achtergevel). Zoals ik het zie, waren die huizen op een bepaald moment van één eigenaar, heeft die ze opgesplitst en is indertijd de splitsing niet goed doorgegeven aan het kadaster. Dat is louter een administratieve fout. Elke landmeter weet dat het kadaster maar een richtlijn is en de werkelijke situatie voorrang heeft.

Het komt ook veel voor dat sommige rijhuizen vijf meter breed zijn op het kadaster en in werkelijkheid maar 4 meter zijn. Wat moet de landmeter dan doen? Juist, de bestaande situatie opmeten en het kadaster corrigeren.

Reclame

Terug naar “Kopen”