Makelaar negeert bod?

CarolineDVz
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

Makelaar negeert bod?

#1 , 18 nov 2020 10:56

Beste allemaal,

ik heb vrijdag 13 nov een bod uitgebracht (eerst telefonisch, daarna schriftelijk bevestigd) op een huis zonder het huis te bezichtigen.
De makelaar bevestigde mij dat ik op dat moment het hoogste bod had, maar dat de eigenaar bezichtigingen wilde afwachten en nog geen bod zou aanvaarden. Heel begrijpelijk! Nu bezichtigingen weer mogelijk zijn belde ik de makelaar om een afspraak te maken. Hij vertelde me dat ik het huis niet meer kan zien en dat de vier hoogste bieders tot vandaag 10u de tijd hadden om een finaal bod uit te brengen. Ik was hier niet van op de hoogte gebracht en heb dus nooit een kans gehad om een finaal bod uit te brengen.

Met een bod van €480000 (vraagprijs €485000) was ik niet één van de vier hoogste bieders.
Nu is het niet zo dat ik niet tegen mijn verlies kan, huizen genoeg, maar ik zou hier graag uit willen leren want ik zat nog niet aan mijn financiële limiet.

Waar komt de selectie van VIER vandaan? Is dat willekeurig?

Mvg,
Caro

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 18 nov 2020 12:30

Nog vier bieders boven u?

Echt? Fictief?

CarolineDVz
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 nov 2020 12:41

Ik kan het natuurlijk zelf niet controleren. Maar het huis was denk ik iets te laag geprijsd, dus kan ik het ergens wel geloven. Deze vier bieders zouden allen boven de vraagprijs geboden hebben. Ik had zelf ook verwacht om boven de vraagprijs uit te komen (is zeer gebruikelijk in deze regio), maar ik heb helaas nooit de kans gehad.

Reclame

LeenW
Berichten: 12840

#4 , 18 nov 2020 12:59

Uw eerste bod had hoger kunnen zijn, dit is nu eenmaal het risico van laag te bieden. De verkoper kan zelf kiezen met welke bieders hij verder wil gaal.

CarolineDVz
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 nov 2020 13:32

Oke, dat is duidelijk. Dus geen vaste regels eigenlijk!

bosprocureur
Berichten: 6858

#6 , 18 nov 2020 13:36

Volgende keer beter ? Er komt allicht nog een en ander te koop.

Laat u door de "schaarste" niet verleiden tot al te gekke prijzen.
Eén vaste regel is er wel, uw bod is bindend (beperk het dus enigszins in de tijd :) )

Terug naar “Kopen”