Uitkopen woning

Evelynd
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Uitkopen woning

#1 , 31 okt 2020 15:58

Ik heb lang geleden een woning gekocht samen met mijn vriend.
Wij zijn uit elkaar gegaan en ik ben in de woning gebleven.
Ik betaal de lening nu al 8 jaar alleen af.
Het probleem: ik wil hem uitkopen maar ik moet kunnen aantonen hoeveel kapitaal ik al alleen afbetaald heb. De aflossingstabel is verloren gegaan. De lening werd aangegaan via Record Bank maar dit is nu ondertussen ING geworden en zij kunnen mij de aflossingstabel ook niet meer geven.
Kan ik dit anders oplossen? Of kan ik de aflossingstabel op een andere manier verkrijgen?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2319
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 okt 2020 16:22

Gaat het om een “gewone” hypothecaire lening met vaste maandaflossingen, waarbij je in het begin vooral intrest en op het einde vooral kapitaal aflost?

Als je weet wanneer die gestart is en aan welke interestvoet, zou je het zelf kunnen berekenen. Wel raar dat de bank je niet zou kunnen helpen als de lening nog lopende is.

bosprocureur
Berichten: 6856

#3 , 31 okt 2020 16:52

Misschien kunt u hier een simulatie uitvoeren ?
https://www.spaargids.be/sparen/simulat ... gJWk_D_BwE

Reclame

Evelynd
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 nov 2020 18:49

Het is een lening met variabele rentevoet.

bosprocureur
Berichten: 6856

#5 , 01 nov 2020 19:06

Als het een lening met variabele rentevoet is, dan wordt het wat moeilijker.

krijgt u niet elk jaar, samen met de bankuittreksels, een overzicht van wat er betaald is, onderverdeeld onder andere in betaald kapitaal en betaalde intrest ? Of kan u dat niet op internet recupereren ?

koffiepot
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 nov 2020 21:12

Op uw belastingaangifte hebt u toch jaarlijks uw kapitaalaflossingen aangegeven op basis van attest van de bank ontvangen

basejumper
Berichten: 4624
Locatie: Diest

#7 , 01 nov 2020 22:40

Beste

Primo heeft u bij een variabele rentevoet ook jaarlijks correspondentie ontvangen met de nieuwe rentevoet en de aangepaste afbetalingstabel. Hierop kan u de info terugvinden.
Secundo moet uw bank dat kunnen leveren. Dien klacht in bij de klachtendienst centraal ( niet bij uw kantoor)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Evelynd
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 nov 2020 18:26

Zal eens navragen of dit voldoende zou zijn. Bedankt voor de tips.

Terug naar “Kopen”