Vastgoed aankopen met zakenpartner

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

Vastgoed aankopen met zakenpartner

#1 , 26 okt 2020 17:05

Beste,

Ik heb een pand op het oog dat ik zou willen aankopen tezamen met iemand waarmee ik op dezelfde golflengte zit. We zouden het pand renoveren en terug verkopen. Onze inbreng zou dezelfde zijn, namelijk 50/50. Ook van arbeid houden we alles bij zodat er achteraf geen discussie is qua tijd dat we er elk apart hebben ingestopt.
Is het een goed idee om een bv op te starten of is dit interessanter om dit als particulieren te doen?
Andere tips?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 26 okt 2020 20:34

Beste

Op deze vraag kan onmogelijk een antwoord gegeven worden zonder de variabelen van het dossier te kennen.
Een vennootschap oprichten en boekhouding bijhouden kost wat geld. Dat is af te wegen tegenover de fiscale resultaten. Voor 1 pand is dat doorgaans niet rendabel.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#3 , 27 okt 2020 17:49

Dus als dit gaat over maar 1 pand per jaar (of zelfs eenmalig) is dit aan te raden zonder vennootschap? Iets aankopen als zakenpartners is perfect als particulieren?

Reclame

Terug naar “Kopen”