Studio blijkt slechts vergund als studentenkamer

jan121
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Studio blijkt slechts vergund als studentenkamer

#1 , 12 okt 2020 21:25

Ik heb onlangs een studio gekocht in Leuven. Na inspectie van dienst woontoezicht voor het kotlabel uit te reiken, blijkt dat de studio slechts vergund is als studentenkamer. Het verschil tussen kamer en studio is volgens de dienst dat een studio zowel bad/douche, WC als kookgelgenheid heeft. Kookgelegenheid heb je al op het moment dat je een gootsteen en een geaard stopcontact hebt. In mijn geval zijn er dus geen kookplaten of dampkap maar wel een gootsteen en had dit dus als studio vergund moeten zijn.

De oplossing zou hier zijn, ofwel de gootsteen uitbreken ofwel regulariseren naar studio. Maar als het tot studio geregulariseerd wordt, heb je een parkeerplaats nodig en die is er niet. Boete hiervoor = +8000 Eur of ergens een parkeerplaats huren. De gootsteen uitbreken gaat moeilijk want de student die het nu huurt, huurt dit met gootsteen, natuurlijk. Ik heb al gevraagd voor een minnelijke schikking maar dat kan blijkbaar niet.

Iemand een idee voor een betere oplossing hiervoor?

Bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”