kan ik huurcontract stopzetten bij verkoop appartement

davidbowie
Topic Starter
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

kan ik huurcontract stopzetten bij verkoop appartement

#1 , 30 sep 2020 12:04

Mijn appartement is reeds meer dan 3 jaar verhuurd. Ik wens mijn appartement te verkopen, kan ik het huurcontact stopzetten indien ik dit wens of ben ik dan verplicht om mijn domicilie daar eerst te zetten? Kan het huurcontract enkel stopgezet worden indien de nieuwe eigenaar daar gaat wonen? Ik wil verkopen in een leegstaand appartement. Kan dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 30 sep 2020 12:08

Dit kan niet. Huurcontract blijft doorlopen. Nieuwe eigenaar kan opzeggen voor eigen bewoning. Tenzij natuurlijk de huurder akkoord gaat om vrijwillig te vertrekken (mits al dan niet financieel akkoord)

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 okt 2020 16:28

U kan de wettelijke opzegmogelijkheden volgen. Toevallig niet bijna op het einde van een driejarige periode? Hier lees je meer over de regelgeving voor contracten ondertekend van voor 01/01/2019 https://justitie.belgium.be/sites/defau ... 013-NL.pdf

Reclame

Terug naar “Kopen”