Appartement Biddit

Elsc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Appartement Biddit

#1 , 25 sep 2020 19:38

Hey iedereen,

Ik was 2de bieder op een appartement die op Biddit stond, maar op het moment dat ik hoger wou bieden, viel de batterij van mijn laptop leeg.

Natuurlijk mijn eigen domme schuld, maar ik wou dit zo graag kopen.

De hoogste bieder is een opkoper, dus de verkoop zal zeker rond geraken. Op de site staat dat deze op 29/9 wordt toegewezen, dus ik vermoed dat ze dan alles tekenen?

Is er ergens een oplossing juridisch aanvaardbaar dat ik dit appartement toch kan kopen?

Enorm bedankt alvast voor de hulp, ben er oprecht kapot van. Wil zelfs de opkoper een extra bedrag geven om niet met de koop door te gaan.. Maar natuurlijk krijg ik zijn/haar naam niet te horen.

Fijne dag gewenst!
Groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 25 sep 2020 20:02

Hey iedereen,

Ik was 2de bieder op een appartement die op Biddit stond, maar op het moment dat ik hoger wou bieden, viel de batterij van mijn laptop leeg.

Natuurlijk mijn eigen domme schuld, maar ik wou dit zo graag kopen.

De hoogste bieder is een opkoper, dus de verkoop zal zeker rond geraken. Op de site staat dat deze op 29/9 wordt toegewezen, dus ik vermoed dat ze dan alles tekenen?

Is er ergens een oplossing juridisch aanvaardbaar dat ik dit appartement toch kan kopen?

Enorm bedankt alvast voor de hulp, ben er oprecht kapot van. Wil zelfs de opkoper een extra bedrag geven om niet met de koop door te gaan.. Maar natuurlijk krijg ik zijn/haar naam niet te horen.

Fijne dag gewenst!
Groeten.
Dan kun je nog tot 29/9 een hoger bod doen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Elsc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2020 20:05

Hey Thomas,

De biedingsperiode op Biddit is sinds afgelopen dinsdag afgelopen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12840

#4 , 25 sep 2020 22:08

U kunt met alle partijen rond de tafel gaan zitten en ze betalen om de koop te annuleren en zelf hoger te kopen. Maar met dat geld kunt u beter een ander, beter appartement kopen.

Elsc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 sep 2020 15:42

Hey,

Is dat mogelijk? Moet ik hiervoor de notaris contacteren? Ik had al een mail gestuurd met deze vraag, maar helaas geen antwoord. Maar ik zou het graag op die manier willen doen. Dat zijn hier de juridisch correcte stappen voor?

Alvast bedankt voor de info!

bosprocureur
Berichten: 6858

#6 , 26 sep 2020 19:33

U weet dus wie de andere bieder is (een opkoper), neem ik aan. Wat belet u om met deze persoon of firma contact op te nemen ?

LeenW
Berichten: 12840

#7 , 26 sep 2020 20:01

Hey,

Is dat mogelijk? Moet ik hiervoor de notaris contacteren? Ik had al een mail gestuurd met deze vraag, maar helaas geen antwoord. Maar ik zou het graag op die manier willen doen. Dat zijn hier de juridisch correcte stappen voor?

Alvast bedankt voor de info!
Alleen als alle partijen mee willen, ik zou echt naar iets nieuws op zoek gaan.

Elsc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 sep 2020 23:27

U weet dus wie de andere bieder is (een opkoper), neem ik aan. Wat belet u om met deze persoon of firma contact op te nemen ?
Neen, ze hebben mij enkel gemeld dat het een professionele opkoper is toen ik vroeg of er een kans is dat het appartement toch voor mij is aangezien ik tweede bieder was. Maar ik weet helaas niet welke persoon/firma. Ik zou heel graag contact zoeken, maar ik weet niet of de notaris dat toelaat.

lukasi
Berichten: 1147

#9 , 27 sep 2020 11:07

In deze streken werd bij openbaar verkoop met de hamer geslagen. Op het moment vd derde slag zit ik in een hoestbui dat ik zowat stikte. Mijn laatste bod werd alsnog overboden en ik kon fluiten achter de woning.
Heb ook geprobeerd om menselijk falen in te roepen net zoals jij met die platte batterij maar dan technisch falen. Ik kon het wel bewijzen want er waren ongeveer een 35 -40 getuigen bij die openbare verkoop. Geen idee hoe jij gaat bewijzen dat je batterij leeg was op dat cruciale moment.
Pech noemen ze dat.
Zoek verder want er komt wel iets anders op je pad.

Hier toch zeker, hetgeen wij uiteindelijk kochten , is stukken beter dan het hoestkot ( zoals wij nu zeggen), veel meer grond, meer verbouwingsmogelijkheden en voor nagenoeg 15% goedkoper aangekocht dan het hoestbod.

Karma of ... ?

bosprocureur
Berichten: 6858

#10 , 27 sep 2020 11:22

Inderdaad, gedane zaken nemen geen keer.

En, mijn glazen bol is een beetje wazig door het stormweer, maar zou het niet kunnen dat de immomarkt toch wat afkoelt in de komende maanden? Dan hebt u nog enige tijd om een reservebatterij te voorzien :)

Sirkii
Berichten: 5417

#11 , 27 sep 2020 12:17

De biddit aktes zijn zeer rigied. Enkel als de winnende bieder afhaakt (in overleg tegen een stevige vergoeding) krijg jij als tweede bieder de verplichting tot kopen.

Dus laten schieten en verder zoeken.

Terug naar “Kopen”