verhuring op proef voor aankoop

stoli
Topic Starter
Berichten: 14

verhuring op proef voor aankoop

#1 , 15 sep 2020 22:42

Wij verkopen ons eigendom gelegen in een bosrijke omgeving. Nu wil een potentiele koper graag de woning eerst
huren voor een periode van 6 maanden om er zeker van te zijn dat hij geen foutieve beslissing neemt aangezien hij
zijn huidige woning moet verkopen voor de aankoop te kunnen doen. Kan iemand mij vertellen wat de eventuele
risico's kunnen zijn van zulk een kontrakt van bepaalde duur en waar ik moet op letten om zeker geen problemen
te hebben als wij akkoord zouden gaan. De huurprijs is redelijk laag omdat het maar voor een korte periode is en omdat
de uiteindelijke bedoeling is om te verkopen maar toch ..... Alvast bedankt voor eventuele suggesties en opmerkingen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 sep 2020 10:06

Ik kan enkel maar zeggen dat het veel voordelen heeft om eerst als huurder het pand te leren kennen. Ikzelf heb eerst 4 jaar gehuurd in de woning die ik later aankocht. Tegen dan ken je als koper, alle voor en nadelen, maar ook de verborgen problemen.

Sirkii
Berichten: 5414

#3 , 16 sep 2020 10:38

Spreek niet van verhuring want dan zit je vast aan de huurwet doch van “bezetting” voor 6 maand. Eis ook een bezettingsvergoeding die verhoogt vanaf de 7e maand als dan nog geen compromis ondertekend is. Er is geen reden om een lage vergoeding te zetten. Misschien willen ze wel helemaal niet kopen doch zijn ze uit op een goedkope huurwoning. De vergoeding laten lopen tot op de aktedatum.

Plaatsbeschrijving laten opmaken.

Reclame

stoli
Topic Starter
Berichten: 14

#4 , 16 sep 2020 11:56

Sirkii, bedankt voor de uitstekende raadgeving.

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 sep 2020 13:36

En wat ga je doen als er in de huurperiode dingen stuk gaan die normaal voor de eigenaar zijn? Ik denk bijvoorbeeld aan de chauffageketel?

Terug naar “Kopen”