Conflict schrijnwerker

Dorien78
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Conflict schrijnwerker

#1 , 07 sep 2020 16:48

Wij hebben een op maat gemaakte kast laten bouwen, dit verlengd met wanden en deuren zodat we een extra kamer hebben. Nu is dat dus absoluut niet in orde. Die wand sluit niet mooi aan aan onze muur, verschillen in de kastenopeningen, scheef, bovenzijde niet afgewerkt, deur is vlak naast de kast gezet waardoor wanneer je deze dicht doet hij met slotje tegen de kast sleept..etc....
Hij is al 1x terug geweest nadat we mailden dat het niet in orde was. Enkele dingen zijn verbeterd nu maar nog steeds niet in orde. Dit kan hij gewoon niet in orde krijgen zonder de hele boel af te breken en opnieuw te doen.. Uiteraard is hier een heel conflict ontstaan want de schrijnwerker ziet het probleem niet. (Wij hebben uiteraard voldoende foto's)
Nu willen wij die mens eigenlijk niet meer binnen aangezien die best driftig kan worden en mijn man uitscheldde wanneer die de dingen benoemde die nog steeds niet oke waren.

Wij hebben nu zoiets van hij mag nog 1 keer binnen om de boel af te breken of we betalen gewoon de helft ofzo van de factuur en het blijft staan.

Nu de vraag.. kan dit? Mag dit? Hoe pakken we dit aan? Wij willen niet dat hij blijft verder klooien en het erger maken. Dat is voor ons geen optie meer.
Wat kunnen wij nu doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12843

#2 , 07 sep 2020 17:41

Ofwel laat u hem binnen om het in orde te maken, ofwel laat u hem niet meer binnen en betaalt u de volledige factuur. Als u onderling tot een afspraak komt, nog beter natuurlijk, maar u kan niet eenzijdig beslissen maar de helft te betalen.

Dorien78
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2020 18:44

Ja ik wil alles betalen als het in orde is maar het is al de 3e keer intussen en nog steeds niet oke. Inderdaad tot een akkoord komen zouden we liefst willen maar het lijkt er niet naar uit te zien dat we dat kunnen bereiken.
Dus ingebrekestelling sturen? Kan dit via mail of moet dit aangetekend? Welke stappen kunnen we ondernemen?

Reclame

Terug naar “Kopen”