Bod op woning geweigerd, vervalt hierdoor het bod?

Liesbeth88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Bod op woning geweigerd, vervalt hierdoor het bod?

#1 , 19 aug 2020 15:32

Hallo,

Vervalt een bod op een woning automatisch als het bod wordt geweigerd door de verkoper?
Wij hebben een einddatum op het bod gezet. Maar ik vraag mij af of dit automatisch vervalt bij weigeren. Of kan de verkoper hier nog op terugkomen binnen de geldigheid van het bod?

We hebben namelijk nog een woning op het oog, maar willen straks nattuurlijk niet dat woning 1 terugkomt op zijn weigering en ons bod aanvaard en we al bezig zijn met de andere woning.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 19 aug 2020 16:42

Een weigering is een weigering. Hebt u die schriftelijk?

Liesbeth88
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 aug 2020 16:58

Een weigering is een weigering. Hebt u die schriftelijk?
Wij gaan morgen naar het immo kantoor ze willen het graag 'live' bespreken.
Als we dan niet tot een akkoord geraken wil ik het op papier dat ze ons bod niet aanvaarden.
Maar wil niet dat ze dan volgende week afkomen met dat ze toch het bod willen aanvaarden, want wij willen graag verder opzoek.
Wij hadden de duurtijd van het bod korter moeten opstellen. Maar dat is nu te laat nattuurlijk.
Hebben wij nu ook weer van geleerd.

Reclame

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#4 , 19 aug 2020 21:31

Beste

Makelaar zal proberen Prijs nog op te drijven. Vraag is in hoeverre u wil mee gaan. Ik zelf zou niet gaan en een schriftelijk antwoord vragen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

gert_v
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 aug 2020 23:24

Een weigering is een weigering. Hebt u die schriftelijk?
Wij gaan morgen naar het immo kantoor ze willen het graag 'live' bespreken.
Als we dan niet tot een akkoord geraken wil ik het op papier dat ze ons bod niet aanvaarden.
Maar wil niet dat ze dan volgende week afkomen met dat ze toch het bod willen aanvaarden, want wij willen graag verder opzoek.
Wij hadden de duurtijd van het bod korter moeten opstellen. Maar dat is nu te laat nattuurlijk.
Hebben wij nu ook weer van geleerd.
Zolang het bod niet is aanvaard kunt u het bod steeds schriftelijk weer intrekken

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 20 aug 2020 13:30

U kan uw bod ook wat verhogen ...

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 20 aug 2020 13:39

Het huis interesseert u dus wel.

Ga toch gewoon tot bij die makelaar, voor een uitdrukkelijk vrijblijvend gesprek.
U kan daar altijd nadien, na onderling overleg, in alle vrijheid op terugkomen.

Terug naar “Kopen”