Aaankoop appartment met verborgen gebrekken...

Michael2020
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Aaankoop appartment met verborgen gebrekken...

#1 , 26 jul 2020 12:31

Hallo iedereen,

Ik heb een onegeevr een jaar geleden een appartment gekocht. Vorige eigenaar heeft voor de verkoop valse plafond ( laminaatlatten) geplaatst in de 2 slaapkamers + gang + toilet + badkamer.
Ongeveer 7 - 8 maanden ( dus ergens in januari/februari 2020) begon die valse plafond in de kleine slaapkamer krom te trekken.

Ik heb een week geleden die valse plafond verwijderd in de slaapkamer en die nieuwe laminaatlatten werden gewoon gemonteerd op de oude laminaatlatten.
Die oude laminaatlatten waren vol met schimmel. Dus die oude laminaatlatten heb ik ook verwijderd en de originele bepleisterde plafond was ook vol met schimmel en aan de zijkanten waren vrij diepe barsten en gaten langs de welke water binnenliep langs buitenste muur.

Mijn vraag is:
Is dat gewoon geknoei om te verbergen of bestaat er zo een methode om nieuwe laminaatlatten op de oude te moneteren?
Ik heb nu schrik wat er in de andere slaapkamer + badkamer onder die laminaatlatten is. Kan ik de vorige eigenaar daarvoor varantwoordelijk stellen?
De totale oppervlakte van waar die valse plafond is gemonteerd is onegeveer 9 + 13 + 5 = 27-30 vierkante meter. Hoeveel zou het kunnen kosten om te bepleisteren en kent err iemand in de buurt van Antwerpen die het zou kunnen bepleisteren?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Michel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5933
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 26 jul 2020 12:34

U moet eerst onderzoeken van waar het vocht komt.
Syndicus verwittigen. Die moet de verzekering van het gebouw inschakelen.
Dat is de eerste stap.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jef007
Berichten: 1683

#3 , 26 jul 2020 13:53

dit is geen forum om offertes te vragen of om stukadoors te zoeken

Reclame

Terug naar “Kopen”