Huis aankoopbelofte ontbinden

Mile
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huis aankoopbelofte ontbinden

#1 , 14 jul 2020 22:18

Dag beste ik heb een aankoopbelofte getekend met een makelaar voor een huis .

De makelaar was niet helemaal voorbereid op de verkoop van het huis en heeft snel nog een aankoop belofte uit de auto gehaalt waar hij netjes de naam van de eigenaar ingevuld heeft en mijn gegevens .

Handtekening van mij ,maar op het aankoopbelofte vroeg het de handtekening van de eigenaar NIET van de makelaar die daar gewoon een paragraaf heeft gezet

Mag dit wel ? Het lijkt of dat de eigenaar getekend heeft maar in het echt is het de makelaar.

Omdat de makelaar een paragraaf heeft gezet heb ik wat verder uit gaan zoeken en blijkbaar beschikt hij ook niet over een BIV nummer. Is deze aankoopbelofte geldig ?


Ik wil het ontbinden want de makelaar had mij gezegt dat het 120 M2 is maar werkelijkheid is het nog geen 90 M2

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 14 jul 2020 22:24

Uw handtekening volstaat, want het is uw eenzijdige aankoopbelofte.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Mile
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jul 2020 22:42

Ook als deze makelaar geen biv nummer beschikt ?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 14 jul 2020 22:47

U hebt de belofte aangegaan het huis van eigenaar X te kopen. U koopt niet van de makelaar.
Met dat papier in hand kan de eigenaar de verkoop afdwingen, tenzij er in uw bod ontbindende voorwaarden staan waar u zich kan op beroepen.
Een huis kan perfect verkocht worden zonder tussenkomst van een makelaar.

Een aankoopbelofte moet noch door de makelaar (als die er is), noch door de verkoper worden ondertekend om geldig te zijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Mile
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 jul 2020 00:07

Ok dank u voor de snelle reactie nog een laatste vraag.

Ze hebben ook EPC attest door gemailt waar 170m2 op staat maar dit is duidelijk fout en bij en nieuwe meting zou dit maar mischien 100m2 zijn ook de EPC waarde zal verschillen

Dan zou ik toch foutieve informatie gekregen hebben ..

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#6 , 15 jul 2020 06:51

Beste

U heeft de woning bezocht en zelf beslist om een aankoopbelofte te tekenen. U heeft er NIET voor gekozen om u zelf grondiger te informeren alvorens die beslissing te nemen.
Als u spijt heeft van uw eigen beslissing is er maar één persoon die u dat kan verwijten....
Argumenten zoeken bij de tegenpartij is een zwaktebod.
Bekijk uw exemplaar van de aankoopbelofte. Zolang de eigenaar dat niet aanvaard heeft kan u doorgaans aangetekend uw bod intrekken. Maar veel hangt af wat u in uw bod afgesproken heeft (termijnen, opzegmogelijkheden...)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 15 jul 2020 09:02

Heeft u een geldigheidsdatum vermeld op uw bod? Indien niet, blijft uw bod ten eeuwige dage geldig, en kan de verkoper hiermee bvb binnen 1 jaar nog bij u aankloppen om het te honoreren.

Terug naar “Kopen”