Koper trekt bod in na akkoord

TomHO
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Koper trekt bod in na akkoord

#1 , 05 jul 2020 21:03

Beste,

Gisteren had de makelaar een rondleiding in mijn appartement. Er werd door de koper een document ondertekend voor de vraagprijs met GEEN opschortende voorwaarden. Het bod werd door mij telefonisch aanvaard diezelfde avond. Makelaar belde de koper op en kreeg hem niet aan de lijn en stuurde een berichtje dat de verkoop aanvaard werd. Nu blijkt dat de verkoper dan geen lening kan krijgen ( niet voor het bedrag vd verkoop ) en bood plots minder!!

Nu zegt de makelaar dat ik zogezegd geen poot heb om op te staan om schadevergoeding te eisen omwille dat ik het niet getekend zou hebben? Maar een mondeling akkoord is toch ook rechtsgeldig en al zeker als de makelaar het met een berichtje verstuurde dat het aanvaard werd.

Makelaar verkondigde ook dat het een lange procedure zal zijn van ettelijke jaren en misschien nooit geld zal zien?

Wat zijn de opties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 05 jul 2020 21:13

Makelaar heeft ongelijk maar schadevergoeding claimen sleept idd jaren aan waarbij je niet kan verkopen. Traantjes drogen en hopen dat snel een nieuwe koper opdaagt is het meest pragmatisch.

Daar je enkel telefonisch toezegde maakt het je dé facto onmogelijk om te bewijzen dat je het bod aanvaardde ...

Reclame

Terug naar “Kopen”