Huis kopen zonder erin te wonen met nieuwe partner

Plop2020
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huis kopen zonder erin te wonen met nieuwe partner

#1 , 02 jul 2020 23:37

Ik heb mijn eigen huis, mijn vriend huurt. We wonen ver uit elkaar en hebben elk een kind uit een vorige relatie. We hebben een huis gezien in zijn buurt dat we zouden willen kopen. Hij zou er de eerste jaren in wonen zonder ons, erna gaan we samenwonen. We zouden elk een deel (bijvoorbeeld hij 80.000, ik 40.000) eigen middelen inzetten. Daarnaast moet er geleend worden. Hij kan dit financieel alleen, maar we vragen ons af of het misschien beter is om samen een lening aan te gaan.
1. Kunnen we samen een lening aangaan zonder dat we samen verblijven in het huis?
2. Wat als ik overlijd? Erven mijn kinderen dan volgens het percentage dat ik inbracht in de woning?
3. Als hij alleen leent en er alleen gedomicilieerd staat ben ik dan nog mede eigenaar met alle erfrechten die vasthangen aan eigenaarschap?
4. Mijn huis is niet meer mijn enige huis als ik mede eigenaar ben. Valt mijn woonbonus dan volledig weg?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”