niet-naleven compromis - akte van inkoop

nicolasdd
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

niet-naleven compromis - akte van inkoop

#1 , 25 jun 2020 19:54

Ik en mijn ex-partner hebben 2 weken geleden een compromis getekend voor akte van inkoop van onze gemeenschappelijke woning. In die compromis staat een waarde van volle eigendom van het huis vermeld, alsook een oplegsom (ongeveer de helft van de volle eigendom waarde) die ik voor het bekomen van de volle eigendom aan mijn ex-partner ga betalen. Ik ben niet akkoord met de compromis om een aantal redenen/gevolgen die mij toen niet bekend waren. Bijgevolg zou ik willen verzaken aan de uitvoering van de compromis. In de compromis staat "Wanneer één van de partijen haar verplichtingen niet naleeft en zij na een ingebrekestelling per aangetekend schrijven gedurende één maand niet reageert, staat het de andere partij vrij: a) ofwel de gedwongen uitvoering van deze overeenkomst te eisen; b) ofwel de verkoop van rechtswege als nietig te beschouwen."
Ingeval a) wie bepaalt de gedwongen uitvoering en op basis van welke elementen kan dit afgedwongen worden?
Ingeval b) wordt daarvoor 10% van de koopsom aangerekend. Mijn vraag is dit 10% van de volle eigendom waarde is in dit geval of 10% van de oplegsom?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”