Tuinonderhoud voorlopige oplevering niet gedaan

Gorem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Tuinonderhoud voorlopige oplevering niet gedaan

#1 , 23 jun 2020 10:27

Hallo,

Vorig jaar heb ik een appartement met tuin gekocht. De tuin toonde kale plekken, er was onkruid, de haag was kapot en er moest ook nog schors gelegd worden. Bovendien zat de grond vol met plastieken buizen, kabels, scherven, stenen etc. Ik heb dit aangehaald bij de voorlopige oplevering en dit staat dus ook effectief opgeschreven dat het onderhoud nog moest gedaan worden.

Wachtende op het onderhoud heb ik niks aan de tuin gedaan. Maanden later had ik nog niemand gezien voor de tuin, waardoor er uiteraard meer onkruid bijkwam en ik nog eens de vraag stelde wanneer dit in orde zou komen. Uiteindelijk is er iemand gekomen, maar die heeft de tuin gewoon gemaaid. Niks onkruid weg, gras gezaaid, schors gelegd of haag geplant.

Nu een jaar later is men dit nog steeds niet komen doen. Ik heb de dienst na verkoop weer gecontacteerd en men zei me dat ze hier niets aan kunnen doen, dus dat de tuinondernemer niet gaat terug komen om de tuin in orde te zetten, terwijl dit toch uitdrukkelijk op de voorlopige oplevering staat.

Ik vind het jammer dat ik een jaar gewacht heb op onderhoud waar er uiteindelijk niks van gaat in huis komen. Had ik dit geweten had ik de tuin zelf onderhouden en zat ik nu niet met distels die ik niet weg krijg.

Aangezien dit op de voorlopige oplevering staat, ben ik hier in mijn recht en kan ik eventueel verdere stappen nemen? Ik vind het eerlijk gezegd wat te veel om een advocaat aan te spreken, omdat dit waarschijnlijk meer gaat kosten dan het onderhoud van de tuin zelf. Bovendien heb ik uiteindelijk wel al betaald voor een tuin ... Is er iets wat ik zou kunnen doen om toch een mooie tuin te krijgen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 jun 2020 12:28

Hoeveel herinneringen, al of niet aangetekend, heb je al verzonden aan de verkoper van die tuin?

Gorem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jun 2020 13:39

Hallo,

Bedankt voor je antwoord!

In totaal heb ik twee herinneringen gestuurd. Van de laatste ben ik zeker, dit was een mail. De eerste kan ook een mail geweest zijn, of telefonisch.

Het zit wel zo dat ik geen direct contact heb met de tuinaannemer. Het appartement maakt deel uit van een project waar de bouwheer de directe lijn is voor dienst na verkoop, en het zijn zij die zeggen dat ze er niets aan kunnen doen. Met hen heb ik dus ook de voorlopige oplevering gedaan.

Reclame

Terug naar “Kopen”