eerst koop dan verkoop

mieps
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

eerst koop dan verkoop

#1 , 27 mei 2020 17:04

hallo,

kun je eerst een huis kopen en daarna verkopen (huis is al in optie maar de kopers kunnen later pas kopen, maar wel een compromis). zonder extra kosten?
grts

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 27 mei 2020 18:13

U zal toch iets meer details moeten geven, ik begrijp hier niet veel van.

mieps
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mei 2020 19:38

ok. Wij willen een huis kopen en we hebben daar al een optie op dus bewijze van spreke kunnen we morgen tekenen en kunnen we beginnen met de renovatie.
Maar de mensen die ons huis willen kopen kunnen pas half juli de akte tekenen, maar dwz dat we dan pas het geld hebben om te renoveren. Dus ik wil zo snel mogelijk de lening aangaan anders heb ik geen geld om te renoveren en in januari moeten we eruit zijn in ons huidige woning. snap je?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 27 mei 2020 19:48

Als ik het goed begrijp hebt u nu een huis, is dat verkocht, en zal de akte met zekerheid verleden worden tegen half juli dit jaar. U blijft wel wonen tot eind dit jaar, en dat is beschreven (?).
Als u daar zekerheid over hebt, kan u m.i. gerust uw "nieuw " huis aankopen, desnoods met een verkoopsovereenkomst met als opschortende voorwaarde dat de akte van uw huidige woning wel degelijk tijdig verleden wordt. En als de bliksem uw lening aanvragen.

mieps
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mei 2020 20:05

het is nog niet beschreven. Ok, dus maw kan de koop eerder gebeuren dan de verkoop bij de akte beschrijving zolang ik maar een overeenkomst heb met de huidige kopers van ons huis (wat overigens met de makelaar gebeurd)

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#6 , 27 mei 2020 21:07

Beste

Ga met uw bankier praten. U kan een overbruggingskrediet aangaan waardoor u een deel van de verkoopsom van uw woning voorgeschoten krijgt. Is wel niet gratis. U betaalt intresten op het voorschot tot op de datum van ontvangst van de verkoopsom.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mieps
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 mei 2020 21:42

helaas is dit geen optie omwille van een ingewikkelde hypotheek

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 28 mei 2020 09:27

fan wonen totdat de koper van jullie huis kan ondertekenen, en wacht met de renovatie tot eind juli. Is toch simpel.Waarom moet die renovatie absoluut begin juni beginnen.

mieps
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 mei 2020 21:31

omdat ik eruit moet in januari en er is nog veel renovatie

Sirkii
Berichten: 5396

#10 , 01 jun 2020 12:19

Geen enkele verstandige verkoper geeft de sleutel af vooraleer de akte verleden is tenzij hij akkoord gaat mits bv betaling van een voorschot van 50%. Je moet dan natuurlijk dat geld wel hebben.

Reden is evident: je stript het huis helemaal en de akte gaat niet door - bv wegens niet toekennen lening - dan zit de verkoper met een onverkoopbaar huis en kan hij fluiten naar schadevergoedingen als jullie onvermogend zijn.

Dus eerst akte tekenen en dan pas beginnen renoveren: je kan bv voorlopig boven “kamperen” terwijl je beneden alles aanpakt: niet ideaal maar velen hebben dat gedaan.

Terug naar “Kopen”