digitaal akkoord ongedaan maken

Yvan De Schepper
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

digitaal akkoord ongedaan maken

#1 , 27 mei 2020 08:12

Beste

Wij hebben een digitaal akkoord gegeven als verkoper van een huis aan een koper. Door procedurefouten van de makelaar (immo) willen wij dit akkoord ongedaan maken kan dat?
Dit akkoord is verstuurd in gewone mail zonder digitaal ondertekening, is dit akkoord dan al dan niet geldig?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 27 mei 2020 08:40

Hebt u dat digitaal akkoord rechtstreeks aan de koper gegeven, bv ging u akkoord met een bod?

En ik begrijp niet goed dat u een akkoord zou willen terugtrekken, omdat er een procedurefout (of meer) zou gemaakt zijn door een derde, de makelaar dus. Waaruit bestonden die fouten?

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 27 mei 2020 12:10

Zelfs een mondeling akkoord is geldig, al is dat moeilijk te bewijzen. Hier heeft de koper echter een email als bewijs...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

dako
Berichten: 333

#4 , 27 mei 2020 15:14

Door procedurefouten van de makelaar (immo) willen wij dit akkoord ongedaan maken kan dat?
Dit akkoord is verstuurd in gewone mail zonder digitaal ondertekening, is dit akkoord dan al dan niet geldig?
Dit akkoord is inderdaad uiteraard geldig en de tegenpartij heeft jou mail als bewijs.
Echter "procedurefouten" lijken mij door een makelaar moeilijk te maken (wat niet wil zeggen dat hier geen "fout" gemaakt kan zijn. Kan je deze "fouten" nog even verduidelijken?

Mogelijk ben je akkoord gegaan omwille foute/misleidende informatie van je makelaar en kan je, als je voldoende bewijs hiervan hebt, trachten dwaling in te roepen...

Terug naar “Kopen”