Verbouwingen domicilie termijn

Naomi Mechelen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verbouwingen domicilie termijn

#1 , 05 apr 2020 11:05

Haj,

Mijn man en ik wonen in een appartement in Mechelen dat zijn eigendom is. Een paar straten verder, hebben we 1 jaar geleden een huis gekocht. Dit renoveren we. Lees: enkel de gevel blijft staan.

We krijgen dus na akte te tekenen, 2 jaar om daar gedomicilieerd te zijn. Maar wij doen alle verbouwingen met ons 2. Er komt verder geen (professionele) hulp aan te pas. Hierdoor betwijfelen we het, of het gaat lukken om binnen 1 jaar geloofwaardig gedomicilieerd te zijn op dat adres.

We zijn dus enorm hard gefocust om 1 ruimte leefbaar te maken tegen dan.

Maar stel dat het toch niet lukt: bestaat er een manier om onszelf meer tijd te gunnen?

Belangrijk detail: onze bouwvergunning is nog steeds niet goedgekeurd. De bouwvergunning van de vorige eigenaar wel, en die hebben we.

En ook: wij zijn getrouwd, kunnen we slechts 1 van ons 2 op dit nieuwe adres domicilieeren, om leegstand in ons huidig appartement te voorkomen?


Alvast heel erg bedankt voor het lezen van dit bericht.

Groetjes,
Naomi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 05 apr 2020 11:35

Ik heb gehoord (eens nazien dus ! ) Dat er wel enig respijt zou komen ivm Corona. Anders inderdaad maken dat je kan wonen, zij het met voorlopig minimale voorzieningen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 05 apr 2020 11:58

We krijgen dus na akte te tekenen, 2 jaar om daar gedomicilieerd te zijn.
Waarom krijgt u 2 jaar om u er te domiciliëren :?:

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 05 apr 2020 20:46

Beste

Ik vermoed dat die twee jaar enkel een voorwaarde is om van verlaagde registratierechten te genieten.
In se kan men onbeperkt de tijd nemen vooraleer zich te domicilieren. Maar het voordeel van verlaagde registratie kan je dan niet gebruiken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Naomi Mechelen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 apr 2020 21:01

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. We gaan ons focussen op 1 (of meerdere) ruimtes bewoonbaar te maken.

Bedankt en blijf veilig!

Groetjes,
Naomi

Terug naar “Kopen”