Aankoop annuleren - geen handtekening gezet

Mezelve
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop annuleren - geen handtekening gezet

#1 , 28 mar 2020 03:38

Allen,

Momenteel zitten we in een situatie waar de verkoper en koper (ik) niet tot een compromis kunnen komen.

Mijn partner en ik hebben een bod gedaan op een appartement en dat is goedgekeurd. Echter is dit bod enkel telefonisch goedgekeurd aan mij, niet per mail. Het kan dus zijn dat de makelaar een bevestiging op mail heeft.

Bij een afspraak op het kantoor bij de makelaar is mij een aankop tot belofte onder mijn neus geschoven. Dit hebben we niet getekend.

De termijn van de opschortende voorwaarde is inmiddels verlopen. De lening bij de bank(-en) is te verkrijgen maar we geraken niet overeen met de prijs van de bezettingsvergoeding. Hij vraagt een prijs waar wij een enorm verlies onder kunnen leiden, en wij vragen een prijs waar hij niet akkoord met wil gaan.

Inmiddels zitten we ook met de corona-crisis en zien de toekomst niet meer zo heel rooskleurig.
Mijn partner en ik zijn aan het overwegen de koop af te lassen.

Welke rechten hebben mijn partner en ik en welke sancties zouden hier vast aan hangen?

Alvorens bedankt voor de respons.

PS: mijn partner en ik zijn een startend koppel en nieuw in de juridische wereld. Gelieve de moeilijke termen te verklaren of volksmond-vriendelijk te maken.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”