Formulier 43t in brievenbus

J0511
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Formulier 43t in brievenbus

#1 , 03 mar 2020 15:07

Beste allemaal,

Ik heb gisteren een brief gekregen van de FOD Financien, Algemene administratie van de patrimoniumdocumentatie opmetingen en waarderingen.
Met een formulier 43t waaruit blijkt dat iemand hier is geweest om vaststellingen te doen, zonder dat ik er iets van weet.
De vaststelling was gedoeld op een bijbouw en een grote garage en bouwplannen hiervan.
"Ontbreken van de aangifte van voltooiing of ingebruikneming onroerend goed"
Ikzelf heb het huis gekocht in oktober 2017, de garage en bijbouw zijn volgens de ex-eigenaars al +- 25 jaar oud (woning zelf is gebouwd in 1964)
Ik heb dus zelf niks aangebouwd of verbouwd.
Waar kan ik mij aan verwachten en welke stappen moet ik ondernemen?
Ik kan dus helemaal niks voorleggen van bouwplannen of datum van voltooiing, gelijk de fod financien mij vraagt.
Misschien ook vermelden: Brief was enkel naar mij gericht, Ikzelf ben 1/2 eigenaar.

Alvast bedankt
J

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 mar 2020 20:02

Kan gebeuren omdat de gegevens bij het kadaster niet kloppen met de werkelijke toestand. Waarschijnlijk heeft één van de vorige eigenaars zaken gedaan die niet mochten. Gewoon een afspraak maken en de zaak uitleggen mits voorlegging van de aktes en alle nuttige documenten terzake. (bvb. dateerbare foto's die je kan vragen aan vorige eigenaar)

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 mar 2020 11:37

"Ontbreken van de aangifte van voltooiing of ingebruikneming onroerend goed"
Ikzelf heb het huis gekocht in oktober 2017, de garage en bijbouw zijn volgens de ex-eigenaars al +- 25 jaar oud (woning zelf is gebouwd in 1964)
Ik heb dus zelf niks aangebouwd of verbouwd.
https://financien.belgium.be/nl/particu ... nbezoek#q1


Na verbouwing dient (of diende in elk geval) deze als "uitgevoerd" gemeld te worden, zodat de administratie (minstens in theorie) kan komen kijken of de verbouwing het kadastraal inkomen verhoogde.

Die afmelding is meer dan waarschijnlijk nooit gebeurd.

Misschien ook vermelden: Brief was enkel naar mij gericht, Ikzelf ben 1/2 eigenaar.
Gebeurt wel vaker dat er maar naar 1 eigenaar gecommuniceerd wordt

Reclame

Terug naar “Kopen”