Huis aankopen met 2

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

Huis aankopen met 2

#1 , 03 mar 2020 13:39

Beste,

Samen met een mede-investeerder zou ik een pand willen aankopen. We zouden dit pand aankopen om nadien te verhuren. Deze persoon zou wel meer geld in dit pand stoppen als ik. Maw investeerder steekt er 70% van de waarde van het pand in en ik 30%. Ook het werk achteraf. Kan dat worden op deze manier worden vastgelegd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mar 2020 13:56

Natuurlijk, dan is die andere persoon 7/10 volle eigenaar en jij 3/10. Je laat dat zo in de akte opnemen.

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

#3 , 03 mar 2020 16:01

En het werk achteraf (bv onderhoud, verdelen van huurgeld,...) kun je ook zo laten vastleggen?

Reclame

Evi (Odos)
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#4 , 03 mar 2020 18:26

Als het de bedoeling is om het bezit 50-50 te verdelen, maar de opbrengsten niet, zou je ook met (een deel) vruchtgebruik en blote eigendom kunnen werken.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Terug naar “Kopen”