Verkoop grond

Hellebaut
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verkoop grond

#1 , 13 feb 2020 17:04

Beste
We hebben een grond verkocht met onderlings akkoord over prijs, plaats, en beide partijen gehandtekend.
Koper heeft kunnen regelen met zijn notaris om geen officieel compromis te laten opmaken maar direct over te gaan naar de verkoop akte ! Ons notaris heeft zich laten vangen !
4 maanden zijn voorbij en de koper heeft gebeld om op te schuiven tot februari ! volgens hem is het om dat hij zijn perceel moet laten nakijken omdat zijn perceel een risicogrond is ! Wij haden gevraagd om de verkoop toch te laten doorgaan in november maar meneer was niet tevreden en zei "zie maar dat die bos voledig proper staat voor volgende week voor de verkoop"!
De koper heeft de grond gezien ter plaatsen en ke t zeer goed die stuk grond want elke dag gaat hij er voor ik (buurman)!
Uiteindelijk hebben de notarissen besloten om dit te laten doorgaan in februari als gunst aan hem en dat hij niet meer moet over zagen van snoeihout, houtafval en.... Er was geen opschortende voorwaarde de dag dat hij getekend heeft ! In de plaats moest hij wel een compromis tekenen ! dit is opgesteld geweest door onze notaris en verstuurd naar de notaris van de tegen partij ! Ze hebben gezegd dat het goed was en dat de verkopers mochten tekenen maar ze hebben er wel een faktuur bij geschoven van 7000euros de helft voor de koper en de andere helft voor de verkopers😐 u mag wel geloven dat wij dit niet getekend hebben ! Onze notaris heeft nog een paar mails door gestuurd dat dit niet zo overeengekomen was ! Uiteindelijk hebben we hen niet meer gehoord tot eind januari want onze notaris had naar de notaris van de koper gebeld en gevraagd of dit kan ingeplant worden in februari zoals in december in de compromis was geschreven maar niet goed gekeurd was door ons omdat hij die faktuur bij geschoven had ! Zijn notaris had dan afgesproken op 20 februari de verkoopsakte door te laten gaan Waar wij de goedkeuring hadden
gegeven !
2 weken gewacht om goedkeuring van zijne kant te krijgen voor de verkoopsakte maar zonder succes uiteindelijk zowel van zijn notaris en van de koper !
Nu hebben we een aangetekend schrijven doorgestuurd naar hem en zijn notaris om hem in gebreke te stellen tot 20 februari !
De koper heeft mij in tussen gebeld en zei dat hij totaal niet op de hoogte was van 20 februari 2020 en ik heb hem gezegd ? ik dacht dat u mij belde omdat u een aangetekend schrijven had gekregen en hij zei ah neen ik moest van de notaris naar u bellen ! Aangetekend brief was wel al 3dagen opgestuurd🤪 en was volgens mij voor zijne neus en was juist rond de pot aan het draaien ! Hij zei dat het bij hem wat geblokkeerd was want hij heeft op zijn perceel grond analyse moeten uit voeren en zou mogelijk een vervuiling zijn juist op de grens perceel van hem en van ons om een volgende tover truc uit te vinden om te trekken en tijd te winnen ! Hij weet wel dat hij de enige koper is omdat hij de weg heeft om op dit perceel te geraken en niemand anders ! Het gaat hier over een industriegrond ! Wat kunnen we doen om ons te verdedigen want ik ben dit echt beu

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 13 feb 2020 17:19

" Ze hebben gezegd dat het goed was en dat de verkopers mochten tekenen maar ze hebben er wel een faktuur bij geschoven van 7000euros de helft voor de koper en de andere helft voor de verkopers"

Wie zijn "ze" in dit verhaal? De bosnimfen? En wat hebben ze gedaan en in wiens opdracht? De opdrachtgever betaalt de bosnimfen.

"Er was geen opschortende voorwaarde de dag dat hij getekend heeft !"

Als hij een koopbelofte heeft ondertekend dan begrijp ik de heisa niet.
Want dan is er een geldige verkoop.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Hellebaut
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2020 17:30

ZE is de koper man en vrouw !
De 7000 euros is een offerte om het bouwrijp te laten maken maar wilt de helft op ons laten draaien om de verkoop prijs te laten zaken ! Maar voor mij hebben ze gekocht zoals het is😉

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 13 feb 2020 17:34

Dat spreekt voor zichzelf!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Hellebaut
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 feb 2020 17:43

Geen opschortende voorwaarde bij de ondertekening en wil tijd winnen om zijn grond analyse te krijgen voor zijn terrein
Waar wij niets mee te maken hebben !

Waar mogelijk juist op de perceel grens vervuiling is vastgesteld zegt hij !
Ons terrein is wel goedgekeurd door Ovam

Terug naar “Kopen”