offerte: wettelijke verplichting 'materiaal' van keukenblad

Margeaux888
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

offerte: wettelijke verplichting 'materiaal' van keukenblad

#1 , 10 feb 2020 00:35

In het kader van de aankoop van een SOD-huis, heb ik ook een nieuwe keuken laten plaatsen (normaal gezien ook klaart/volledig afgewerkt bij voorlopige oplevering)door een klein bedrijf/keukenbouwer waarmee de SOD altijd samenwerkt. Je krijgt een aanzienlijk bedrag voor de keuken maar bent verplicht de keuken te bestellen bij 1 van de 2 leveranciers/bedrijfjes/schrijnwerkers waar ze altijd mee samenwerken. Indien je een andere firma kiest, verlies je 25 % budget plus moet je wachten tot na voorlopige oplevering huis voor installatie. Beide keukenbouwers zijn kleine bedrijfjes die prat gaan op persoonllijke aanpak j(op maat, design, uitgebreide begeleiding, kwaliteit materiaal) dat is hun profilering online.

Dit alles in beschouwing genomen, verwachtte ik dan ook high-end topkeuken én ging ervanuit dat er geen slinkse verkooptricks zoals je die altijd wel gaat tegenkomen als particulier die op eigen initiatief een toonzaal binnenstapt en volledig autonoom een keuken gaat kopen. Ik vertrouwde de keukenbouwer betreffende prijszetting/facturatie en zeker wat betref klantvriendelijkheid/kennis/advies en bekommernis om kwaliteitswerk te leveren, ook achteraf. - ze waren beide erg prijzig:gezien er weinig concurrentie is, zullen ze hun prijzen wel opgezet hebben maar het gegeven budget indachtig, zou dat al bij al voor de klant/koper nog wel meevallen. Ik wil ook aangeven dat ikzelf voor dure producten gekozen heb: ik wist op voorhand dat bijvoorbeeld mijn kleurschakering werkbladen in de duurste categorie lag en dat de uitvoering van mijn werkblad (zijwang o.a.) ook erg prijzig was. Maar voor die kwalieit wou ik dan wel betalen. Daardoor ben ik lange tijd niet achterdochtig geweest tav. de hoge prijs van mijn werkblad(en).

Ondanks alinea 1, zijn er tal van 'problemen' opgedoken/ontstaan met mijn keuken. Een eerste groot probleem: het werkblad / de look ervan is totaal niet wat ik ervan verwachtte / ik dacht dat ik een ander materiaal had / de prijszetting is onduidelijk (daarover later meer ). Er zijn nog een aantal zaken fout gelopen in verband hiermee waardoor ik mijn vertrouwen in de keukenbouwer kwijt ben.

Ik ga mij wel eerst beperken tot één vraag (andere issues houden hier mee verband) - is het wettelijk verplicht om het materiaal van het keukenblad te vernoemen op een offerte ?

Ik heb nl; alle offertes (want er zijn er een stuk of 5) en mailverkeer nagekeken (dacht dat ik misschien ergens iets over het hoofd had gezien) maar nergens staat het materiaal van het blad vermeld.

De 'merknaam' (waar ik als leek uiteraard niks van ken - zelfs nauwelijks herken) wordt samen vermeld met de kleurschakering (bijv 'blanco stellar suede'). Bijvoorbeeld 'caesarstone blanco stellar suede' waardoor je zelfs de indruk kunt krjgen dat caesarstone een onderdeel is van de definitie van de kleur'

de dikte van het blad en opgedikte aantal cm



Ik hoop dat dat iemand mij hiermee kan verderhelpen, want het houdt dan ook weer verband met de prijs uiteraard .... alvast erg bedankt voor snel advies, ik zit nu al bijna 2 maand met dit probleem en er komt weinig schot in de zaak richting evenwichtige oplossing.

Groetjes

margeaux

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”