#1 , 09 aug 2008 12:22
In het jaar 2000 ben ik gescheiden na 15 jaar , we waren allebei eigenaar van een afbetaald huis dat ik gedurende de vorige jaren helemaal alleen heb gerenoveerd, heb er trouwens nog vele fakturen van liggen, we hebben beide opnieuw een notariele akte ondertekent waarin ik de halve naakte eigenaar blijf en mijn exvrouw de andere helft met daarbij de inboedel . Ik was er toen ook mee akkoord dat zij daar mocht blijven wonen, de eventuele kosten ( onderhoud en lasten worden uiteraard door haar gedragen). Wij hadden geen kinderen en werkten allebei . De notaris verklaarde destijds dat deze formule uitzonderlijk was, normaal word een huis verkocht en gedeeld. Mijn exvrouw werkt nog steeds , ik ook . Er is door mij geen onderhoudsgeld te betalen( uitspraak rechtbank ). Ik heb destijds voor deze uitzonderlijke formule gekozen omdat ik vond dat ons huwelijk voorbij was, altijd maar werken, geen tijd voor mekaar enz... ben dan ook in de fout gegaan en andere relatie begonnen. mijn vraag is of er juridisch toch nog een weg kan gevonden worden tot verkoop, ik zou de centjes best kunnen gebruiken ,waarde van huis 175 000 euro +-, het moet juridisch gezien een redelijke kans tot sukses zijn, anders moet ik er niet aan beginnen financiel gezien dan. Ik huur en betaal maandelijks 600 euro en zij woont eigenlijk gratis min de lasten en kosten eigen aan een woning natuurlijk.