Huis gekocht

Natje84
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huis gekocht

#1 , 14 jan 2020 15:54

Hoi, de verkoopster en ik heb 14 Oktober een onderhandse verkoopovereenkomst getekend voor de koop van een huis.
Het huis is van 2 bejaarde mensen maar de dochter heeft hier machtiging over gekregen.
Na de verkoopovereenkomst te tekenen zijn we (de makelaar en ik) er achter gekomen dat de dochter het vonnis van de rechter achter heeft gehouden waar op staat dat het openbaar verkocht moest worden en niet zoals het nu is gebeurd.
Met andere woorden! Groot probleem!
Bewindvoerder ad hoc is ingeschakeld bij de verkoopster.
Alles ligt nu bij de vrederechter, die de zaak gaat bekijken. Mijn 4 maanden zijn bijna om—> 14 februari.
Iemand een idee hoelang zoiets kan duren voor ik antwoord krijg?!
Zodra die tijd gepasseerd is hoeft het voor mij ook niet meer. Ik zit nu met de problemen door nu langer te moeten zitten bij mijn ex partner.
Kan ik vanaf 14feb een schade vergoeding vragen? Al is dat niet waar ik het voor doe. Kan ik dan na die 4 maanden zelf zeggen dat het niemeer moet van mij?!
Ik wacht nu al maanden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 14 jan 2020 17:56

Iets anders gaan zoeken, zet je ook weer maanden achteruit ...

Is er een datum voor vonnis vd Vrederechter ?

Natje84
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jan 2020 18:12

Nee daar zijn ze nog altijd op aan het wachten. Zolang er van vrederechter niks bekend is kan er dus niet getekend worden bij de notaris.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 05 feb 2020 14:15

Dochter is dus aansprakelijk voor de opgelopen schade.
U kan haar na het vonnis daarvoor aansprakelijk stellen.

Terug naar “Kopen”