Makelaar aanvaardt niet dat voorschot op derdenrekening notaris gestort wordt

Gino Verstraete
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Re: Makelaar aanvaardt niet dat voorschot op derdenrekening notaris gestort wordt

#16 , 17 dec 2019 17:17

Ik heb niet de gewoonte onzin te verkondigen.
Ik heb een beroepsverleden van meer dan veertig jaar als jurist achter de rug en werd door mijn beroepsomgeving steeds als een uitmuntend jurist beschouwd.
Ik merk het. :lol:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#17 , 17 dec 2019 17:27

Nutteloos daar op te reageren. TS is overtuigd van zijn eigen Grote Gelijk, en al de rest zijn oplichters, bedriegers , fraudeurs enzovoort. Wordt het geen tijd voor een slotje ?

Gino Verstraete
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 dec 2019 17:53

Nutteloos daar op te reageren. TS is overtuigd van zijn eigen Grote Gelijk, en al de rest zijn oplichters, bedriegers , fraudeurs enzovoort. Wordt het geen tijd voor een slotje ?
Niet DE rest, maar immomakelaars zijn sowieso fraudeurs. En juridisch onderbouwde, nuttige commentaar wordt geapprecieerd, duimzuigerij en negative opmerkingen niet.

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#19 , 17 dec 2019 17:55

Inderdaad tijd voor een slotje, gelet op de duimzuigerij en negatieve opmerkingen van TS.

basejumper
Berichten: 4626
Locatie: Diest

#20 , 19 dec 2019 20:13

Scorpioen

Vergelijking met voorschot keuken is Mijns inziens niet relevant.
Het is minstens een gebruiksrecht dat een voorschot bij aankoop onroerend in consignatie wordt betaald hangende fiscale en andere opzoekingen.
Dat verkoper dat voorschot moet krijgen zoals verkoper van een keuken klopt niet.
Ik laat bij elke vastgoedtransactie de ontwerpcompromis door makelaar naar mijn notaris sturen die het na kijkt. En ondanks aandringen makelaars gebeurt consignatie steeds bij mijn notaris. Geen enkele rechtbank zal dit als verbrekingsgrond beschouwen. En ik ken weinig makelaars - laat staan verkopers - die een verkoop ( en hun commissieloon) gaan opblazen omwille van die keuze.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”