Beste,
Wij hebben een stuk bouwgrond met een niet afgewerkte ruwbouw verkocht. Voor de bouw hadden we een contract met de firma "AOC".
Normaal werden facturen van de toeleveranciers gestuurd naar "AOC" die op zijn beurt goedkeurde en vervolgens naar ons toestuurde voor betaling bij de bank via onze lening.
De firma "AOC" heeft de verkoop georganiseerd en was aanwezig bij de notaris op het moment van verlenen van de verkoopakte (01feb2008) met de nieuwe eigenaar. Die nieuwe eigenaar heeft de firma "AOC" ook overgenomen om de bouw verder af te werken.
Nu krijgen we plots, ... na de verkoopakte, ... nog facturen van de firma "AOC" ?
De bewuste factuur waarvan sprake is over geleverd materiaal in oktober2007, ... die op de grond ligt te verkommeren. De factuur heeft 3 maanden blijven liggen bij "AOC". Wij hadden daar geen kennis van en hadden op het moment van de verkoop een overzicht gevraagd naar "AOC" van nog eventueel openstaande zaken, ... waarvan geen antwoord.
Nu worden wij door de leverancier gedagvaard in het gerecht, ... dit kan toch niet ?
Mogen zij nog facturen sturen na het afsluiten van de verkoopakte ?
... en het is ons helemaal niet duidelijk of er nog zullen volgen ?
Wie kan ons hier goede raad geven, aub
vriendelijke groeten,
Diego Cortijo