#1 , 21 nov 2019 18:51
Een appartement ondergaat in 2015 grote verbouwingen, waarbij o.a. de keuken (die totdan op 'gas draaide') op electriciteit wordt gezet. Er is dus geen behoefte meer aan gaslevering. Het appartement wordt einde 2018 aan ons verkocht. Diverse maanden nadien daagt Fluvius op en stelt dat wij dienen op te draaien voor de kosten van wegnemen van de gasmeter. Het lijkt ons niet billijk dat B jàren nadien dient op te draaien voor een fout begaan in 2015 door A. Bij aankoop appartement, kan je toch moeilijk verwachten dat een koper eerst in de kelder àlle electriciteits-, gas- en overige meters zou inventariseren, en vervolgens zou toewijzen aan elk appartement, om er zich van te vergewissen dat er dan toch geen meter tevéél hem wordt toegewezen... Naar onze mening zal geen énkele notaris dit ook hernemen in de aankoopakte. Welk zijn de kansen om die kosten door te schuiven naar de vorige eigenaar ? Hoe is Fluvius aan onze gegevens geraakt (schending gegevensbestanden ?)