Verkoper moet pand (wel of niet) ontruimen?

lucash
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Verkoper moet pand (wel of niet) ontruimen?

#1 , 12 nov 2019 18:51

Ik heb reeds de onderhandse verkoopakte ondertekend (compromis) waarin 2 zinnen staan die elkaar tegenspreken. De ene zin stelt dat de volledige inboedel in de verkoop zit maar verderop staat dat de verkoper het goed zal moeten verlaten en ontruimen.

Moet de verkoper het goed dan ontruimen of kan de verkoper deze laten staan zodat ik deze mee koop? Het gaat voornamelijk over oude en kapotte meubels, het huis staat hier vol mee + veel rommel.

De notariële akte zou op 17 december getekend worden, zou ik voordat ik deze teken nog iets kunnen ondernemen of beter na de ondertekening? Ik heb voorbeelden van vonnissen gevonden waarbij een dwangsom werd opgelegd per dag dat het goed niet ontruimd werd.

Alvast bedankt! (onderin beide zinnen uit de verkoopakte)
1. Beschrijving van het goed: Zijn inbegrepen in de verkoop, de volgende roerende goederen: de volledige inboedel.
2. Eigendom, genot en gebruik: De koper zal er het vrij gebruik van bekomen door de werkelijke inbezitneming vanaf 1 januari 2020, datum waarop de verkoper het goed zal dienen te verlaten en ontruimen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 794

#2 , 12 nov 2019 21:10

Jij weet dus niet wat je koopt? Voor je zoiets tekent lees je die overeenkomst.

De verkoper wilde waarschijnlijk goedkoop van die oude inboedel af en heeft die in de verkoopovereenkomst laten zetten.
Die 2e zin is een standaard clausule.

Ik vrees dat je met die inboedel opgescheept zit tenzij je de verkoper nog kunt overhalen om de woning toch leeg te maken.

Reclame

Terug naar “Kopen”