Verborgen gebrek - naar de rechter?

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Verborgen gebrek - naar de rechter?

#31 , 08 nov 2019 12:49



Het is nog altijd een type C. Alleen neemt hij zijn aanvoerlucht binnen (met voldoende luchtaanvoer) ipv buiten.
Dat is ook hetgeen mijn chauffagist me bevestig. Het enige verschil met een 100 % type C is dat er een ander koppelstuk zit tussen ketel en schouwvoering. Bij mij zit daar een soort snorkel met een luchtfilter op. Dat stuk zat origineel in de doos waarin de ketel werd geleverd vanuit de fabriek. Het anders stuk zat, om lucht te nemen via de schouw, zat er ook bij. Het heeft hier een paar jaar in mijn kelder gelegen maar heb het recent weggesmeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#32 , 08 nov 2019 18:45

LennieK heeft gelijk! Het is de opstelling die het type bepaalt, niet het toestel. Het toestel van mava is opgesteld als type B, hetgeen mag in een geventileerde kelder. Als de vorige ketel op mazout was, mocht er geen lucht uit de schoorsteen gepakt worden.

Reclame

Terug naar “Kopen”