Hypothecaire lening

Sarah.kesteloot
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Hypothecaire lening

#1 , 21 okt 2019 12:01

Situatie:
wij wonen sinds 06/2019 in het huis van mijn partner die hij gekocht had met zijn ex-partner.
Het oorspronkelijke doel was om het huis over te kopen van de ex-partner en mij in te kopen daarna.
Dit ging allemaal op dezelfde dag gebeuren bij notaris en bank, dit was geen probleem.
Echter heeft de bank het enorm lang laten aanslepen en begon de ex onrustig te worden.
We deden toen het voorstel "het zou vlotter gaan als je akkoord zou gaan dat Sarah samen leent met mij"
"Maakt mij allemaal niet uit, als mijn naam maar van alles is"
Naar andere bank gaan luisteren en die liet op een week weten dat het geen probleem is.
Dus zo gezegd zo gedaan, notaris verwittigd, notaris maakt verkoopovereenkomst op...
Krabbelt ze terug, ze wil absoluut geen zaken doen met mij. Dus dat gaat niet door.
Nu inkopen is ook niet echt nog een optie omdat de nieuwe bank de 15.000€ kosten er niet bij wil laten lenen. (de andere bank deed dat wel)
Dus notaris stelde voor om het achteraf te regelen in het huwelijkscontract.


Vraag:
En hierbij heb ik dus de volgende vragen:
- wij betalen al de hyp lening sinds juni 2019 en gaan dat samen blijven doen eens de lening op zijn naam alleen staat. Kan ik hier een overeenkomst voor opmaken dat als hij mij "laat zitten" ik recht heb op de helft van de bijdragen dat we telkens gedaan hebben voor die hypothecaire lening?
- als we dan huwen en het wordt opgenomen in het huwelijkscontact dat ik helft eigenaar wordt, heb ik dan ook het belastingsvoordeel? Of blijft dit dan alleen van hem?


Alvast heel erg bedankt...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 okt 2019 12:06

Er moet iets misgelopen zijn bij het plaatsen. Gelieve enkel in dit topic te reageren.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Sarah.kesteloot
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 okt 2019 13:16

Er moet iets misgelopen zijn bij het plaatsen. Gelieve enkel in dit topic te reageren.
wat bedoelt u?

Reclame

Terug naar “Kopen”