Woonbonus hypotheekoverdracht

JessicaM
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Woonbonus hypotheekoverdracht

#1 , 18 okt 2019 21:14

Hallo,
Ik heb in 2012 een huis gekocht via hypothecaire lening aan de ‘goede oude’ Vlaamse woonbonus. Ondertussen dit jaar ook een nieuwe woning gekocht en verhuisd (akte reeds verleden). Mijn oude woning is bijna verkocht - akte zal eind 2019 / begin 2020 verlijden. Kan ik samen met deze akte ook een hypotheekoverdracht (pandwissel) doen waarbij ik de oude Vlaamse woonbonus behoud voor de verdere looptijd van het krediet? Ik hoor hier enorm tegenstrijdige berichten over. Aan mijn lopende krediet is niets gewijzigd (overbruggingskrediet is niet via bank gegaan)

Bedankt voor de info!

Jessica

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 18 okt 2019 22:01

Bij een hypotheekoverdracht wijzigt enkel de onderliggende waarborg. Lening blijft aan de initiële voorwaarden lopen en behoudt de fiscale eigenschappen er van.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

JessicaM
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 okt 2019 10:05

Bedankt voor je reactie!
Stel dat verkoopakte van mijn oude woning pas in 2020 wordt verleden, dan zit ik met 2 woningen op 31.12.2019. Heb ik voor 2019 dan nog recht op de oude Vlaamse woonbonus?

Jessica

Reclame

Terug naar “Kopen”