Waterschade net na verhuis, mogelijks door niet uitkuisen dakgoot.

Rlnd.
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Waterschade net na verhuis, mogelijks door niet uitkuisen dakgoot.

#1 , 06 okt 2019 20:28

Hallo. Een week geleden verhuisden mijn vriendin en ik naar onze nieuwe woning. De oude eigenaars verbleven na het verlopen van de akte nog 2 maand in de woning, en dienden deze dan ook te onderhouden als 'goede huisvader'. In principe moeten ze dit reeds doen vanaf de compromis (6 maand geleden). Vandaag regende het heel de dag, met als gevolg dat er water binnenkwam op 2 plaatsen, telkens op een plaats waarvan ik vermoed dat er een dakgoot loopt. We hebben het huis meerdere malen bezocht, en hebben deze vochtproblemen nooit gezien. Mijn eerste gok is dan ook dat dit 'lek' er komt door het niet uitkuisen van de dakgoten. Ook in de garage stelt dit probleem zich. Morgen kruip ik op het dak om te kijken of mijn eerste idee klopt, ik contacteer hoe dan ook een dakwerker om dit te controleren. Stel dat de schade komt door de verstopte goten, kan ik hiermee naar de vrederechter / hen in gebreke stellen?
Tijdens de 6 maand tussen compromis en akte was er schouwbrand, dit zijn wij ook via via moeten te weten komen, vandaar dat ik ervan uitga dat de verkopers niet 100% betrouwbaar zijn. Bedankt voor de hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#2 , 06 okt 2019 21:17

Op een week kon je toch zelf al even de dakgoten checken?

Rlnd.
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 okt 2019 22:29

Als je een week volop bezig bent met de verhuis & je volledig te installeren dan kan je dit wel eens vergeten. Lijkt mij nu niet dat ik hier schandalig laat mee ben. Nuttige reactie, bedankt.

Reclame

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 okt 2019 08:52

op een plaats waarvan ik vermoed dat er een dakgoot loopt.

Een dakgoot zie je toch liggen, onderaan de dakhelling) De laatste week (periode dat jij al volle eigenaar was) zijn er wel al veel bladeren gevallen, wat de laatste 6 maanden (periode compromis) nog niet zo was wegens nog volop zomer

bosprocureur
Berichten: 6858

#5 , 07 okt 2019 08:57

Al aangegeven aan de brandverzekering ? De uwe ?

Rlnd.
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 okt 2019 10:50

Het is een dakkapel, dus ik kan de dakgoot niet zien liggen. Ik kruip vanavond op mijn dak om te kijken wat of hoe. Er staan geen hoge bomen in de buurt, dus zou mij verbazen. De brandverzekering moet ik nog op de hoogte brengen, aangezien het voorval pas gisteren was.

Terug naar “Kopen”